Radomscy studenci uczą się tworzenia własnego modelu biznesu w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości

Nowa przestrzeń Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości, którą otwarto kilka dni temu na Uniwersytecie Technologiczno- Humanistycznym w Radomiu (UTH) już służy studentom, którzy chcą poznać tajniki biznesu. 14 czerwca w placówce odbyły się pierwsze Warsztaty Startup Camp Radom w ramach naboru do III edycji programu akceleracyjnego Mazovian Startup. Warsztaty poprowadził Adrian Migoń z Fundacji Inkubator Technologiczny (CEO Youth Business Poland). Studenci dowiedzieli się między innymi jak stworzyć własny model biznesu.  

Warsztaty w radomskim inkubatorze, to wspólna inicjatywa UTH, Izby Przemysłowo-Handlowej Ziemi Radomskiej oraz Youth Business Poland (YBP), będącego częścią Youth Business International – sieci programów ufundowanych przez księcia Walii – Karola, która wspiera przedsiębiorczość w 52 krajach.

Adrian Migoń, specjalista do spraw rozwoju przedsiębiorczości, mentoringu i budowania programów rozwojowych omówił zastosowanie metodologii Lean Startup w rozwoju projektów biznesowych. Wyjaśnił studentom formy wsparcia na jakie mogą liczyć stawiając pierwsze kroki w biznesie. Chodzi o mentoring (warsztaty biznesowe), programy akceleracyjne i formy finansowania.

Studenci w grupach, pod okiem specjalisty tworzyli modele biznesowe, wymyślonych przez siebie działalności. Postawili między innymi na: system zarządzania flotą pojazdów w firmie, gospodarstwo agroturystyczne, biodegradowalne opakowania na ubrania, automat z zupkami chińskimi na uczelni. Swój business model canvas przenieśli następnie na papier, nie zapominając o określeniu celu nowej działalności: wykonalność (możliwości realizacji), pożądalność (stopień w jakim produkt odpowiada konsumentowi) i opłacalność (poniesione nakłady, zysk).    

Podczas warsztatów radomscy żacy poznali ofertę programu akceleracyjnego Mazovian Startup III, który organizuje Województwo Mazowieckie, a realizuje YBP. Jest on skierowany do innowacyjnych i odpowiedzialnych społecznie startupów z Mazowsza. W ramach programu można otrzymać wsparcie na rozwój swojego projektu biznesowego i zawalczyć o nagrody o łącznej wartości 75.000 zł. Projekt biznesowy musi odpowiadać jednej ze specjalizacji: wysoka jakość życia, bezpieczna żywność, inteligentne systemy w przemyśle i infrastrukturze, nowoczesny ekosystem biznesowy.

Adrian Migoń zachęcał studentów do udziału w programie, wypromowania własnego pomysłu biznesowego i jego realizacji. Wspomniał także o biznesach, które zostały uruchomione przez młodych ludzi i nagrodzone w ramach ubiegłorocznego  Mazovian Startup. Zwycięzcą programu okazał się BreadPack – producent jadalnych naczyń, które są jednocześnie pyszną przekąską ( nagroda główna 50 tys. zł). Drugie miejsce zajął Associated App – inteligentny asystent, nawigujący osoby z dysfunkcją wzroku, seniorów – wewnątrz obiektów użyteczności publicznej (15 tys. zł). Trzecie miejsce przypadło The Alternation – marce, która tworzy wysokiej jakości odzież z materiałów pozyskiwanych z odzieży używanej (10 tys. zł)

Rekrutacja w ramach Mazovian Startup III trwa do 30 sierpnia 2022 r. Czyj pomysł biznesowy okaże się najlepszy i do kogo trafi główna nagroda finansowa okaże się już w grudniu.